Ny förbättrad portalvy

Ny förbättrad design på portalen – snygg, intuitiv och tillgänglighetsanpassad!

Digital offentlig service måste vara tillgänglig för alla, oavsett till exempel funktionsnedsättning och ålder. Vi på Selfpoint har förbättrat portalen både gällande tillgänglighet och användarvänlighet. Vår nya design är visuellt tilltalande, tydlig och enkel att förstå och använda. Men det viktigaste av allt är att den är tillgänglighetsanpassad och samarbetar bra med de it-hjälpmedel som finns ute i samhället.

Att portalen är tydligare strukturerad och har sökfunktion, kategoriindelning samt tydliga bilder och texter gör det lätt för slutanvändaren att hitta rätt. Portalens färger och logotyp justeras efter verksamhetens grafiska profil, vilket gör att den smälter in fint i resten av webbsajten och inte förvirrar användaren.

Den nya designen innehåller mallar för följande typer av sidor:

Portalsidor

  • Sidmall – En mall med sidhuvud och sidfot som definierar utseendet på alla sidor.
  • Huvudsida – Första sidan man möter när man når portalen, d.v.s. portalens hemsida. Innehåller meny, sökfält och kategorier.
  • Informationssida – En sida med information om er portal. Sidan är tom vid leverans och ni kompletterar med information.
  • Kategorisida – Sida som listar e-tjänster inom vald kategori.
  • Tjänstesida – Mall för formulärets sidor, inne i varje e-tjänst.
  • Tacksida – Sida som visas då en e-tjänst skickats in.

Mina sidor

  • Logga in – Sida för inloggning till Mina Sidor.
  • Huvudsida – Förstasidan för Mina Sidor.
  • Listar ärenden i följande kategorier:
    • Aktuella ärende – Ärende som är under behandling.
    • Sparade ärende – Ärende som är sparade och väntar på att bli inskickade.
    • Historiska ärende – Ärende som är avslutade.
    • Profilsida – Sida där slutanvändaren uppdaterar sin profil.
    • Logga ut – Sida med information om att man loggats ut från tjänsten.

Kontakta oss för mer information! kontakt@selfpoint.se

Selfpointportalen med sökfunktion och kategorier